11 aprilie 2014

Ordinea și curățenia în casă

      Cele mai folositoare sfaturi pentru organizarea treburilor casnice (în căminul meu) mi s-au părut următoarele:
 
  • să te ocupi în fiecare zi de un singur colț din casă pentru a face curățenie/ordine - aceasta însemnând un raft, un dulap mic sau o zonă din cameră, dar să nu fie ceva obligatoriu zilnic
  • să te ocupi de o singură activitate pe zi în loc de câte 5 min din 10 trebușoare, mai ales când trebuie să te întrerupi constant pentru nevoile copiilor. Eu mă descurc de minune în felul acesta. Fiecare treabă din următoarea categorie este destinată unei singure zile: goblen, cusut, călcat, internet, citit (duminica). Acestea nu sunt, ca să zic așa, urgențe. Următoarele le îndeplinesc în funcție de nevoie, nu au zile prestabilite: gătit, cumpărături, spălat rufe. Curățenia generală se face de regulă la sfârșit de săptămână. Nu am un tabel cu ce trebuie făcut în fiecare zi, pentru că nu pot să îl respect. Am încercat mai mulți ani, fără succes. Dar principiul de mai sus e nou și funcționează; dacă îl am în minte e suficient. În plus, ajută și experiența, după câțiva ani te obișnuiești cu locuința, cu nevoile familiei tale și intri automat într-o rutină.
      Unde domnește haosul, este nevoie de multă organizare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu