5 martie 2014

Montessori, jucării și durere de cap

      Jucăriile on-line. Sper să nu se fi înțeles din postarea precedentă că sunt adepta cumpărării de cât mai multe jucării, ca să aibe copilu'.
      Am descoperit câteva jucării educative inedite pe anumite site-uri și plănuiesc să le achiziționez vreodată. De asemenea există jucării care nu se găsesc în magazine și care nu fac parte neapărat din cele educative, dar care m-au atras.
 
(Ca o paranteză, am făcut o patimă din asta înainte să înceapă postul, în sensul că stăteam foarte mult timp pe net cu ochii lipiți de coloritul atrăgător al magazinelor on-line, mă enervam când trebuia să mă întrerup și căutam mereu un pic de timp să mai cercetez jucării. Întâmplându-mi-se o durere teribilă de cap, după vreo câteva astfel de zile, m-am gândit că e timpul s-o las mai moale. Am lasat-o mai moale, dar am revenit și într-o seară fiind toate condițiile favorabile - copiii dormeau, nu mai aveam nimic de făcut -  am vrut iar să ,,scotocesc" după jucării, însă mi s-a pus așa o ceață pe ochi, încât chiar nu puteam să continui - de fiecare dată când exagerez cu ceva, mi se întâmplă un lucru care mă potolește: fie mă îmbolnăvesc eu, fie unul din copii, fie ceva care mă scutură. Așadar, am decis să folosesc perioada postului ca să mai domolesc căutarea asta mâncătoare de timp și de energie)
 
      Montessori. De mult voiam să scriu despre acest subiect. Această metodă de educație nu este obligatorie ca să faci dintr-un copil un om pe cinste, dar ajută la îmbunătățirea anumitor aptitudini ale copiilor. (Eu la început am căzut în deznădejde, văzând câte ,,trebuie" să fac cu copilul)
așa cum au observat și alte mame, materialele didactice originale sunt scumpe, dar se pot înlocui cu success cu ce ai prin casă
ca orice invenție  a ultimelor secole, Montessori este o redescoperire a unor lucruri care se practicau de mii de ani fără prea multă teorie. Trăim secolul teoriei, pentru că locuim la bloc, lucrăm la birou și munca fizică nu ne mai epuizează, așa că avem timp de filozofări - ca și mine de altfel, hihi
soluția nu este să ignori complet această metodă, ci să iei ce crezi că se portivește ție și copilului și situației financiare a familiei tale
eu folosesc Montessori ca idei de activități și nu găsesc util să procedez exact cum spune metoda
      În altă ordine de idei, nu folosesc doar idei marca Montessori, ci mă inspir și din bloguri. În următoare postare o să intru un pic în detalii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu