29 octombrie 2013

Goblen

      De câteva luni sunt posesoarea unui goblen măricel, la care am început recent să lucrez cu mai mult sârg. Mi l-a dăruit soacra mea în această vară; cu toate că nu prea era momentul să mă înjug la un lucru care va dura și va lua ceva timp din puținul care îmi rămâne liber (cu un copil energic de 2 ani jumătate și unul de 5 luni), am simțit că pot să mă ocup și de el. (Cred că e o răzbunare pe o meteahnă a mea de a mă apuca de un lucru fără a-l finaliza sau pe cealaltă meteahnă, de a nu mă apuca de un lucru, de teamă că nu-l voi termina.)
      Imaginea pe care va trebui s-o reprezinte este ,,Țăranca" lui Grigorescu. Mă apucasem să cos tot ce era cu negru, în ideea că trebuie început cu culorile închise pentru a preveni murdărirea celor deschise, dar soacra mea mi-a zis că se începe de sus și se lucrează fiecare pătrat la rând.
      Nu aș fi scris despre goblen - reprezintă totuși o activitate banală în viața mea, mai ales că nu o desfășor ca meserie și nici nu mă laud cu o deosebită dragoste pentru artă -dacă nu m-aș fi gândit că va fi amuzant să urmăresc evoluția lucrului la el, prin poze și postări regulate.
      Așa că iată cum arată în acest stadiu de început:
 
 
 
 
      Și cum nutresc o pasiune secretă pentru calcule chițibușare, am aproximat cam în cât timp aș putea să termin. Sunt mai multe scenarii:
      Datele problemei: lățimea goblenului - 19 pătrățele x 100 puncte. Lungime - 30 de pătrățele x 100 pct. Marginea - câte 3 pătrațele și pe lungime și pe lățime, dar nu intră în discuție. În total ar fi: 19x30=570 de pătrățele sau 5700000 de pct.; dar asta e prea detaliat.
      Prima variantă: dacă lucrez câte un pătrat pe zi, aș putea să termin în cel puțin 2 ani (dacă aș fi lucrat 7 zile din 7, îmi ajungeau 365x2=730 de zile, dar pentru că sunt 52 de duminici într-un an plus alte sărbători, sunt disponibile în medie cam 5 zile pe săptămână, deci 5x52x2=520 de zile. Înseamnă 2 ani și un pic)
      A doua variantă: să lucrez câte 10 pătrățele pe săptămână (deși depășesc media zilnică de mai sus, am libertatea de a lucra și 2, 3, 4 sau chir 10 într-o singură zi). Într-un an și 7 săptămâni aș fi gata.
      Oricum, departe de a mă conforma vreunui scenariu, știu că o să lucrez haotic, când apuc, cât apuc, pe unde apuc. Așa că rămâne de văzut dacă măcar postările mă vor ajuta să mă țin de treabă și să termin goblenul până nu depășesc jumătate de fire albe în păr.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu