17 decembrie 2013

Crăciun, dar fără Hristos

      Frenezia sărbătorilor de iarnă cu care ne îndoctrinează de câțiva ani vesticii îndepărtați, a strecurat printre sigle, logo-uri, motto-uri și alte simboluri, și un cuvânt cel puțin intrigant. De fapt, acest lucru l-am sesizat acum doi ani, dar nu i-am mai dat importanță și nu l-am împărtășit decât soțului meu.
      Acum dacă tot mi l-am reamintit, folosesc acest prilej pentru a-l ,,diseca'' un pic.
      Desigur, ai auzit expresia Merry Xmas. Dacă în română cuvântul Crăciun nu are în comun cu numele Domnului decât primele două litere, în englezescul Christmas conține întregul Său nume: Christ, în engleză, bineînțeles.
      Și atunci ce se întâmplă dacă Îl elimini pe Hristos din această expresie? Că și așa, noi oamenii știm să ne distrăm și fără El de 25 decembrie, ba chiar pe unii ne cam deranjează să amintim de El, doar trăim într-o lume modernă, evlavia este old-fashioned.
 
      Vorba aia: ,,Mersi, Doamne, că Te-ai născut în această zi, ca să mai avem și noi un motiv în plus de petrecere, dar n-ai putea să Te duci sus la culcare, în Cerul Tău?
 
      Deci, ce se întâmplă dacă Îl scoți pe Domnul? Pui un X, ca la listele alea cu V și X - este și lipsește. Absent, nu e. De ce nu e? Pentru că nu Îl vrem.
 
      Pentru unii, asta o să sune gen: mamă, da' tu vezi pe dracul peste tot. Pai da, pentru că este peste tot. ,,Asta e habotnicie, exagerare." O fi pentru cei pentru care Hristos nu reprezintă mare luru, dar pentru cine are dragoste de El, aceste amănunte sar în ochi și dor. Hristos este Cineva drag pentru unii dintre noi. Și așa cum ochiul celui îndrăgostit nu soportă ca imaginea celui iubit să fie pătată, nici numele Domnului nu se cade să fie știrbit...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu